La classe d’avui l’hem començat amb la lectura del poema Tirallonga de monosíl·labs de Pere
IV.
Una vegada hem acabat de
llegir el poema hem començat amb la matèria que tocava pel dia d’avui:
Planificació, composició i revisió.
Per a compondre un text hem de seguir un procés
circular, mai lineal, per tant, aquests passos han d’estar present durant tota
l’elaboració, tant al principi com al final.
Les etapes són tres:
L a P l a n i f i c a c i ó
Fa referència a pensar sobre els objectius que
volem aconseguir amb aquell text (divertir, informar, convèncer…). Pensat
aquest motius hem de pensar el tipus de text que triarem que sigui més adient
amb el que volem dir, ja sigui un text descriptiu, narratiu, explicatiu o
argumentatiu.
Un punt molt important és pensar QUI? Rebrà la
nostra informació, a qui va dirigit.
I per acabar tenir en compte l’estructura que ha
de seguir i la seva extensió, mitjançant la recollida, la selecció i
l’ordenació de la informació.
L a R e d a c c i ó
És la transformació d’aquestes idees en un text
ja sigui escrit o oral i d’una forma coherent, fent un bon ús de la llengua i
dels signes de puntuació.
L a R e v i s i ó
És un pas molt important per avaluar el text i
canviar allò que no sigui correcte. A mesura que es va composant el text
necessita una revisió contant, al contrari del que fem moltes vegades , una
ullada al final, cosa que no s’ha de fer.
Per últim, vam tractar les
tècniques per memoritzar un poema.
- Repetició molts cops.
- Ha de ser una poesia pensada per ser dita.
- Hi ha d'haver un componen d'efecte envers el poema. Si el poema no et transmet res, difícilment el recitaràs bé,
Cal saber que:
- Els nens estan dotats de pura creativitat i d’una lliure imaginació.
- Els hi encanta escoltar rodolins i ritmes.
- És important respectar, transmetre les emocions i sentir alguna cosa amb el que diem.
- És el propi llenguatge que connecta amb els nens mitjançant la rima.
No hay comentarios:
Publicar un comentario